„Z UKOŃCZONYM STAŻEM W LEPSZĄ PRZYSZŁOŚĆ”
PROJEKT „Z UKOŃCZONYM STAŻEM W LEPSZĄ PRZYSZŁOŚĆ”
POWERVET - 2019-1-PL01-KA102-062586 dofinansowany w ramach projektu
„Międzynarodowa mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego”
realizowanego ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+
Sektor Kształcenie i szkolenie zawodowe
CELE PROJEKTU
Realizacja Projektu dla wybranej grupy uczniów okaże się ogromną szansą na własny rozwój, dowartościowanie oraz możliwość skonfrontowania własnych umiejętności i wyobrażeń z oczekiwaniami zagranicznego pracodawcy.
Udział stażysty w projekcie przyczyni się do wykształcenia umiejętności, kompetencji i postaw niezbędnych na europejskim rynku pracy:
- przełamania bariery językowej oraz podniesienie samooceny
- zwiększy znajomości języka angielskiego oraz opanuje podstawy języka hiszpańskiego
- zwiększy praktyczne wykorzystanie języków obcych w codziennych sytuacjach
- nabędzie doświadczenie zawodowe poza granicami kraju
- rozszerzy wiedzę i umiejętności zawodowe oraz zweryfikuje je w nowym kręgu kulturowym
- doświadczy pracy w zespole międzynarodowym
- zapozna się z kulturą pracy w kraju odbywania praktyki oraz pozna standardy jakościowe panujące w krajach UE
- zwiększy swoje szanse na rynku pracy krajowym i zagranicznym
- rozwinie umiejętności radzenia sobie ze stresem
- uzyska umiejętność samodzielnego uczenia się
- udoskonali umiejętności pracy z wymagającym pracodawcą
- nabędzie większą motywację do dalszego kształcenia, a w perspektywie pracy u zagranicznego pracodawcy (otwarcie na nowe rynki pracy)
- rozwinie motywację do nauki języków obcych
- rozwinie postawę tolerancji i otwartości na inne kultury
- zwiększy poczucie własnej wartości w związku z możliwością pracy w UE
- doświadczy bogactwa kulturowego Hiszpanii
EFEKTY UCZENIA SIĘ
Zobowiązanie do zapewnienia jakości mobilności, zawarte pomiędzy instytucją wysyłającą, instytucją przyjmującą i uczestnikami, nakłada na strony obowiązek zapewnienia najlepszych efektów uczenia się, zgodnych z systemem ECVET. W oparciu o szkolny program praktyk zawodowych dla poszczególnych zawodów przewidziany dla klasy III oraz we współpracy z partnerem zagranicznym, efekty uczenia zostaną pogrupowane w następujące jednostki:
- Zachowanie zasad bezpieczeństwa w miejscu pracy:
Stażysta będzie potrafił:
zidentyfikować zagrożenia dla zdrowia i życia podczas wykonywania zadań zawodowych, dobrać i zastosować środki ochrony indywidualnej, zastosować zasady ergonomii, przepisy bhp, ochrony środowiska oraz ochrony przeciwpożarowej w organizacji stanowiska pracy i podczas prac
2. Kompetencje językowew języku angielskim:
porozumieć się z uczestnikami procesu pracy, przekazać informacje dotyczące wykonywanych prac, przeprowadzić rozmowy dotyczące spraw zawodowych i sytuacji z życia codziennego; zrozumieć intencję wypowiedzi osób posługujących się zawodowo; nazwać wyposażenie branżowe i związane z pracami biurowymi, odczytywać i redagować dokumenty magazynowe/hotelowe/turystyczne/ekonomiczne związane z obsługą podróżnych; wysyłać korespondencję, udzielać w języku obcym informacji dotyczących planowania pracy w magazynie, w hotelu, lokalach gastronomicznych, biurach rachunkowych, prowadzić rozmowę z gościem, współpracownikiem, przełożonym, opiekunem stażu, opisać obowiązki pracowników hotelu biura podróży/działu rachunkowego/magazynu/lotnisk
- Kompetencje personalne i społeczne:
aktualizować wiedzę i doskonalił umiejętności zawodowe, przestrzegał tajemnicy zawodowej, stosował zasady kultury osobistej i etyki zawodowej, odpowiednio reagował na sytuacje wywołujące stres, doskonalił umiejętności komunikacyjne, wyciągał wnioski z podejmowanych działań, współpracował w zespole
- Kompetencje zawodowe: realizowane w 4 zawodach:
technik eksploatacji portów i terminali
będzie określał oczekiwania klientów, sporządzał dokumentację branżową, udzielał informacji podróżnym, obsługiwał pasażerów zgodnie procedurami, wykonywał prace przeładunkowe, magazynowe towarów, obsługiwał regały, sporządzał ofertę handlową, korzystał z programów komputowych wykorzystywanych w magazynach;
technik ekonomista
będzie potrafił opisać organizację stanowisk pracy biurowej /uzupełniać dokumenty księgowe/prowadzić korespondencję/posługiwać się biurowym sprzętem technicznym/stosować instrukcję obiegu dokumentów/archiwizować dokumenty księgowe/ewidencjonować operacje gospodarcze/poprawiać błędy księgowe/stosować oprogramowania finansowo-księgowe;
technik hotelarstwa
będzie potrafił zastosować właściwe techniki: sprzątania jednostek mieszkalnych/przygotowania pokoi/realizacji zamówień na usługi dodatkowe/prowadzić dokumentację służby pięter, gastronomii/przygotować i serwować śniadania/wykorzystywać programy komputerowe/zastosować zasady przechowywania artykułów spożywczych/dobrać nakrycia do rodzaju śniadań i metody serwowania do menu;
technik obsługi turystycznej
będzie korzystał ze źródeł informacji turystycznej/opisywał walory turystyczne Hiszpanii/stosował techniki organizacji i sprzedaży imprez/udzielał informacji turystycznej/obsługiwał turystę/aktualizował bazy danych informacji turystycznej/obsługiwał urządzenia biurowe/korzystał z systemów rezerwacyjnych/dostosowywał ofertę usług turystycznych do oczekiwań klientów;
Projekt adresowany do:
W projekcie wezmą udział uczniowie klas drugich w roku szkolnym 2019/2020 kształcący się w cyklu czteroletnim w zawodach: technik hotelarstwa, obsługi turystycznej, ekonomista, technik eksploatacji portów i terminali. Zostaną oni wyłonieni w drodze jednej rekrutacji.
Utworzone zostaną 3 grupy uczestników przyporządkowane terminom mobilności.
Pierwsza 20 osobowa, druga 20 osobowa, trzecia 19 osobowa grupa.
Łączna liczba uczestników stażu to 59 osób.
Zagraniczna Instytucja Pośrednicząca
euroMindProjects
AVENIDA CIUDAD DE LINARES 2 PASAJE
ES61 – Andalucía
23400, UBEDA (JAEN) HISZPANIA
Dyrektor: Managing Director Amelia Wójcik
Osoba kontaktowa: team leader biura w Sewilli Natalia Chojecka
telefon: +34647901808
mail:info@euromind.es
Miejsce odbywania praktyk:
Sevilla - stolica Andaluzji, położona w południowo - zachodniej części Hiszpanii
Terminy wyjazdów grup
I grupa: 23.08 – 05.09.2020
II grupa: 08.11 – 21.11.2020
III grupa: 23.05. 05.06.2021
NOWE TERMINY WYJAZDÓW GRUP
Co uczestnicy projektu będą mieć zagwarantowane?
- zajęcia przygotowawcze, ubezpieczenie, transport lotniczy, transfery, noclegi w rezydencjach w Sevilli, 3 posiłki dziennie, praktyki w branżowych przedsiębiorstwach, bogaty program kulturowy, w tym zwiedzanie Sewilli, całodniowe wycieczki do Rondy i Malagi nad Morzem Śródziemnym, opiekę nauczycieli i przedstawicieli firmy EuroMind, kieszonkowe
Co uczestników projektu czeka przed każdym wyjazdem?
- Angielskie przygotowanie językowe – 35 godzin języka angielskiego zawodowego oparte na konwersacji i przyswojeniu użytecznych zwrotów w konkretnych codziennych sytuacjach.
- Hiszpańskie przygotowanie językowe – 25 godzin języka hiszpańskiego obejmujące poznanie podstawowych zwrotów z życia codziennego Hiszpanów oraz słownictwo branżowe niezbędne podczas odbywania praktyk zawodowych.
- Przygotowanie kulturowe – 15 godzin obejmujące informacje o kraju praktyk, jego regionach turystycznych, atrakcjach kulturowych, zagospodarowaniu turystycznym wraz z kuchnią narodową i zwyczajami oraz tradycjami wynikającymi ze specyfiki ludności tego kraju
- Przygotowanie psychologiczno–pedagogiczne – 15 godzin oparte na zagadnieniach dotyczących zapobiegania wykluczeniu społecznemu, opanowaniu stresu oraz psychicznego wsparcia podczas wyjazdu wynikającego z tęsknoty za rodziną. Niezwykle ważnym aspektem będzie także przygotowanie uczestników projektu w zakresie savoir-vivre w miejscu odbywania praktyk i poznanie zasad postepowania w przypadku ewentualnego zagrożenia.
- spotkania z osobami znającymi Hiszpanię z autopsji w celu przybliżenia kultury i zwyczajów tego kraju. Uczniowie zostaną także przeszkoleni w zakresie potrzeb zagranicznego turysty na spotkaniu z pracodawcą, znającym zagraniczny rynek.
POWERVET 2019 Zal VII_VIII_Formularz [.jpg, 15.11 kB]
Regulamin rekrutacji uczestnika w projekcie POWER [.doc, 247.00 kB]
LISTA KANDYDATÓW DO PROJEKTU NA PODSTAWIE FORMULARZA [.docx, 59.19 kB]
LISTA GŁÓWNA ZAKWALIFIKOWANYCH UCZESTNIKÓW REKRUTACJI [.docx, 60.56 kB]
LISTA REZERWOWA UCZESTNIKÓW NA PODSTAWIE REKRUTACJI [.docx, 55.65 kB]
Lista rekrutacji uzupełniającej do projektu [.pdf, 42.90 kB]
Harmonogram zajęć przygotowujących w ramach realizacji projektu [.docx, 64.74 kB]
NOWE HARMONOGRAMY ZAJĘĆ PRZYGOTOWUJĄCYCH W RAMACH REALIZACJI PROJEKTU
Harmonogram gr. I [.pdf, 96.58 kB]
Harmonogram gr. II [.pdf, 96.29 kB]
Harmonogram gr. III [.pdf, 113.75 kB]
ZAJĘCIA PRZYGOTOWAWCZE DO PROJEKTU
Odbywały się z godnie z harmonogramem zajęć projektowych. Stacjonarnie od stycznia 2020 roku ,
z przerwą wakacyjną oraz online od września do maja 2021.
Zajęcia miały na celu wszechstronne przygotowanie młodzieży do mobilności, a w szczególności do
zdobycia kompetencji i postaw niezbędnych do pracy w środowisku międzynarodowym u
hiszpańskiego pracodawcy.
Zrealizowano cykl zajęć:
- z języka angielskiego zawodowego w wymiarze 35 godzin dla każdej grupy
- z języka hiszpańskiego w wymiarze 25 godzin dla każdej grupy
- przygotowania kulturowego w wymiarze 15 godzin dla każdej grupy
- przygotowania pedagogicznego w wymiarze 15 godzin dla każdej grupy.
Ważnym wydarzeniem, upowszechniającym ideę projektu, było spotkanie online:
pt: „PROJEKT UNIJNY A KOMPETENCJE KLUCZOWE”: w aplikacji Teams, w dniu 13.04.2021.
Podczas spotkania Koordynator projektu "Z ukończonym stażem w lepszą przyszłość” o numerze
POWERVET- 2019-1-PL01-KA102-062586, zaprezentował cele spotkania :
- zaprezentowanie ewaluacja wybranych zajęć przygotowujących do projektu;
- ukazanie motywacji uczestników do wzięcia udziału w zagranicznym stażu.
- przedstawienie Kompetencji kluczowych przyszłych pracowników
W spotkaniu oprócz przedstawicieli Rady Pedagogicznej ZSETH w Łodzi, wzięli udział
Goście Honorowi w składzie:
- Partner zagraniczny EuroMind Projects S.L. Pani – Natalia Chojnecka
- Koordynator Projektu Pan – Krzysztof Podstawek
- Prezes Portu Lotniczego im. Wł. Reymonta w Łodzi Pani – Anna Midera
- General Manager DOUBLETREE BY HILTON LODZ Pan – Dominik Chrapek
- HR Manager HOTEL VIENNA HOUSE ANDEL’S ŁÓDŹ Pani – Aleksandra Polańska-Hadrowicz
- Koordynator ds. komunikacji społecznej i edukacji Zakładu Ubezpieczeń Społecznych Pani –
Michalina Figurska
Fotorelacja 30.06 do umieszczenia
Pracodawcy podzielili się z uczestnikami spotkania własnym doświadczeniem i przekazali cenne wskazówki na temat Kompetencji Kluczowych przyszłych pracowników, cenionych na międzynarodowym rynku pracy.
Relację ze spotkania odzwierciedlają poniżesz prezentacje oraz fotorelacja:
- ZAJĘCIA PRZYGOTOWAWCZE DO PROJEKTU
- SCENARIUSZ SPOTKANIA ON LINE
- PREZENTACJA SPOTKANIE ON LINE PROJEKT UNIJNY A KOMPETENCJE KLUCZOWE
- PREZENTACJA SPOTKANIE P.AGATA KRYSIAK
- UPOWSZECHNIANIE ZAJĘCIA KULTUROWE PREZENTACJA P.ANNA KRAWCZYK
- JĘZYK ANGIELSKI ZAWODOWY PREZENTACJA P.AGNIESZKA DUDA
- SŁYNNE HISZPAŃSKIE STADIONY WOJCIECH LEWADNOWSKI
- HISZPAŃSKIE INSPIRACJE NATALIA SOBANIEC
- RELACJA FOTOGRAFICZNA
Scenariusz spotkania [.pdf, 306.82 kB]
Kompetencje kluczowe [.pdf, 1.37 MB]
Spotkanie Pani Agata Krysiak [.pdf, 185.90 kB]
Upowszechnianie zajęcia kulturowe Pani Anna Krawczyk
Prezentacja Pani Agnieszka Duda [.pdf, 4.26 MB]
Słynne Hiszpańskie stadiony [.pdf, 914.90 kB]
Hiszpańskie inspiracje [.pdf, 1.30 MB]
SPRAWOZDANIE PO ODBYTEJ MOBILNOŚCI GRUPA I
I grupa 20 uczniów klas III, w tym: 11 uczniów kształcących się w zawodzie technik ekonomista,
7 uczniów w zawodzie technik eksploatacji portów i terminali, 2 uczniów w zawodzie technik
obsługi turystycznej odbyło praktyki zawodowe w Sevilli w terminie 31.05.2021 - 11.06.2021 roku. Opiekunami grupy były: p. prof. Ewa Kosiorek-Dynek – Koordynator projektu i nauczyciel przedmiotów zawodowych oraz p. prof. Anna Krawczyk – nauczyciel przedmiotów zawodowych.
Miejsca praktyk dobrane były indywidualnie na podstawie rozmów kwalifikacyjnych przeprowadzonych przez Koordynatora projektu -partnera Euromind S.L. na Sky’pie przed rozpoczęciem mobilności.
Miejsca praktyk technika ekonomisty: Taller de Educacion, Inversiones Roldan Guisado S.L., Apartamentos Cruz del Campo, FamaService, Administracion de Fincas - José Ávil, Educademia S.C. Central Capuchinos de España, BonitaRides Librería Papelería Falla S.L.
Ekonomiści poszerzyli wiadomości i umiejętności związane z wykonywaniem pracy biurowej, obsługą dokumentów finansowych, ich archiwizacją; ponadto, zarządzaniem bazą danych, obsługą urządzeń biurowych oraz nawiązywaniem kontaktów z klientami.
Miejsca praktyk technikaeksploatacji portów i terminali: Carrefour Express, Calle Luis Montoto 46 (Carrefour Express - Comercial de Alimentación Sevilla 2015, S.L., Brico Depot Sevilla Sur
Technicy eksploatacji portów i terminali kształcili umiejętności w zakresie organizowania prac związanych z przeładunkiem i magazynowaniem towarów oraz prowadzeniem dokumentacji magazynowej i przewozowej w portach i terminalach. Wykazywali się umiejętnością pracy w zespole międzynarodowym.
Miejsca praktyk technika obsługi turystycznej: Naturanda Travel Agent, PinaPark Event Organizer
Technicy obsługi turystycznej realizowali zadania zawodowe związane z prowadzeniem informacji turystycznej i sprzedażą usług i imprez turystycznych. Dostarczali klientowi wszelkich niezbędnych informacji pomocnych w realizacji usług turystycznych i sprzedaży produktów turystycznych (np. wycieczki Sewilli, wycieczki rowerowe, eventy).
Projekt wykorzystuje system ECVET (Europejski Systemu Transferu Osiągnięć w Kształceniu
i Szkoleniu Zawodowym), który ma służyć zwiększeniu przejrzystości i porównywalności kwalifikacji.
Poza nabywaniem kompetencji zawodowych uczestnicy brali udział w programie rozpowszechnienia, którego celem jest promowanie praktyki na poziomie lokalnym, regionalnym i krajowym. Wielkim atutem stażu zawodowego był program kulturowy, dzięki któremu młodzież doświadczyła lokalnych zwyczajów i smaków Andaluzji.
Efektem mobilności grupy była wymiana doświadczeń, zawodowych, ewaluacja dokonana przez pracodawcę i partnera projektu, czego efektem było uzyskanie certyfikatów.
UMIEJĘTNOŚCI ZAWODOWE TECHNIKA EKONOMISTY - Zdjęcia w galerii
UMIEJĘTNOŚCI ZAWODOWE TECHNIKAEKSPLOATACJI PORTÓW I TERMINALI - Zdjęcia w galerii
UMIEJĘTNOŚCI ZAWODOWE TECHNIKA OBSŁUGI TURYSTYCZNEJ - Zdjęcia w galerii
FOTORELACJA Z WYCIECZEK PO SEVILLI
Sevilla, stolica Andaluzji zachwyca swym pięknem na każdym kroku!
Dzięki swym mauretańskim korzeniom, architekturze, śródziemnomorskiej roślinności oraz uprzejmości mieszkańców, jest główna destynacją turystyczną tej części Hiszpanii.
Miejsca, które poznaliśmy:
- Starówka w Sevilli- Barrio Santa Cruz-najbardziej zachwycająca i malownicza część miasta, z krętymi, wąskimi brukowanymi uliczkami i białymi domami. Goszczący te miejsca turyści mogą skosztować pysznych tapas lub zrelaksować się na ceramicznych ławeczkach w parkach lub ogrodach. Dzielnicę tę wyznaczają ulice: Mateos Gago, Santa Maria La Blanca/San Jose, Murillo’s Gardens i Alcázar Początkowo był to obszar zamieszkiwany przez Żydów, dlatego w krajobrazie miasta jest wiele elementów upamiętniających kulturę żydowską.
- Pałac Alcázar i jego ogrody-kompleks pałacowy Alcázar (pełna nazwa hiszpańska Reales Alcázares de Sevilla, to jeden z największych skarbów Sevilli. Alcázar był siedzibą władców arabskich, a po rekonkwiście został przejęty i przebudowany przez władców chrześcijańskich. Do dziś na górnym piętrze swoją siedzibę ma hiszpańska rodzina królewska, co czyni Królewski Alcázar najdłużej funkcjonującą królewską rezydencją na świecie. Jest to najlepszy przykład hiszpańskiego stylu Mudejar. Widoczne są również elementy architektury islamu, gotyku, renesansu i barok.
- Oprócz apartamentów królewskich znajduje się tu również darmowe Muzeum płytek azulejo i ceramiki - kolekcja Carranza poświęcona płytkom azulejo oraz produktom ceramicznym produkowanym w dzielnicy Triana.
- Ogrody Alcázar, od wieków odgrywały ważna funkcję w pozyskiwaniu owoców i warzyw oraz zapewniały miejsca odpoczynku jego mieszkańcom. Ogrody słyną, nie tylko z pięknej architektury, ale także z bogactwa fauny i flory.
Budowla ta wpisana została w 1987 roku na listę światowego dziedzictwa kulturowego UNESCO.
Katedra (Catedral de Santa María de la Sede de Sevilla i Giralda-najbardziej imponujący Kościół, z wielu obiektów sakralnych miasta. Majestatyczna Katerda jest największą na świecie, wybudowana została na miejscu meczetu Almohad z XII w. Swą sławę zawdzięcza również dzięki minaretowi Giralda, o wysokości 104 metrów. Jest dziedzictwem dwóch cywilizacji : arabskiej i chrześcijańskiej. Ze szczytu Giraldy rozciąga się wspaniała panorama na całe miasto. Wewnątrz Katedry znajduje się również grób słynnego odkrywcy, Krzysztofa Kolumba. Budowla ta wpisana została w 1987 roku na listę światowego dziedzictwa kulturowego UNESCO.
- Archiwum Indii Archivo de Indias-Budynek z XVII wieku mieści w sobie 80 milionów stron dokumentów i map na temat hiszpańskich kolonii, umiejscowionych na półkach o łącznej długości 9 km. Zgromadzone tam dokumenty od XVI-do XVIII odzwierciedlają potęgę wielkiego imperium Hiszpanii. Te skarby są jednak zarezerwowane tylko dla badaczy. Archiwum organizuje wystawy dla zwiedzających, chcących zagłębić się w historii odkryć.
- Stara Fabryka Cygar-Real Fabrica de Tabacos. Gmach ten rozsławiła słynna opera „Carmen” G. Bizeta. Obecnie jest to główny budynek Uniwersytetu w Sevilli. W XVIII w był to jeden z największych budynków przemysłowych w całej Europie. W okresie swego rozkwitu fabryka zatrudniała tysiące kobiet, skręcających z liści tytoniu cygara.
- Złota Wieża Torre del Oro- z XIII w,symbol Sewilli, pamiętający czasy największej prosperity miasta. Obecnie we wnętrzu znajduje się małe muzeum marynarki wojennej, ale w przeszłości pełniła funkcje obronną systemu Maurów, którzy nazywali ja Złotą Wieżą, ze względu na złociste kafelki azulejos zdobiące wieżę z zewnątrz.
- Parki Sevilii-Marii Luisy i Park Alamilo-stanowią wielką atrakcje miasta, zapewniając ochronę przed letnimi upałami oraz dostarczają wrażeń estetycznych. Dzięki bujnej roślinności oraz licznym fontannom: żab, lwów; zapewniają wspaniałe odprężenie i są miejscami relaksu nie tylko dla mieszkańców miasta. W pakach rozbrzmiewają również rytmy Flamenco.
FOTORELACJA Z WYCIECZKI DO TAVIRY W PORTUGALII
Tavira miasto w południowej Portugalii, w regionie Algarve nad rzeką Gilão.
Urokliwe wąskie, białe uliczki, wszechotaczający zapach migdałów, oraz bujna roślinność śródziemnomorska skąpana w słońcu południa.
Miejsca, które zobaczyliśmy:
- Castelo de Tavira - ruiny zamku z pięknym grodem ora panoramą otaczającą miasto
- Igreja de Misericordia - jest to jeden z najcenniejszych z wielu kościołów w Tavirze z początku XVI w. Ze względu na renesansowe elementy zarówno wejścia, jak i wnętrza, unikalny dla Algarve.
- Stare Miasto z jego białymi, wąskimi uliczkami
- Szeroką, piaszczystą plażę Praia das Cascas
FOTORELACJA Z WYCIECZKI DO RONDY
Ronda jest jednym z najbardziej niesamowitych miejsc w Hiszpanii. Zachwyca swoim położeniem na skraju szerokiego na 70 metrów i głębokiego na 120 metrów Kanionu rzeki Guadalevin. Miasto łączy w sobie tradycje muzułmańską i chrześcijańską, której elementy nadal są widoczne w jego zabudowie.
Stare miasto (La Ciudad), od nowego oddziela głęboki na ponad 100 metrów wąwóz nazywany El Tajo.
Najważniejszym łącznikiem pomiędzy oboma obszarami jest XVIII-wieczny most Puente Nuevo (Nowy Most). Jest to jednocześnie najczęściej fotografowany obiekt w mieście i jedna z wizytówek Andaluzji
Miasto W przeszłości była zajęta przez Celtów, Fenicjan, Rzymian. Do dziś jest miejscem inspiracji wielu artystów.
Miejsca, które zwiedziliśmy:
- Stare miasto otoczone murami obronnymi wraz z dwiema bramami: muzułmańską Puerta deAlmocabar ,oraz chrześcijańską Puerta de Carlos V
- Inglesia de Santa Maria La Major, dawny meczet, który przeszedł metamorfozę i stał się kościołem. Jest mieszanką różnych styli i dekoracji. Do kościoła przylega klasztor Convento de Clarisas de Santa Isabel de los Angeles. Mieszkające tu siostry zakonne słyną z wypieku słodyczy i ciastek.
- Puente Nuevo- charakterystyczny most, zwany Mostem Nowym jest symbolem miasta. Zbudowany w XVIII w
- Plaza de Toros- jedna z najstarszych i najpiękniejszych aren walk byków. W całości wykonana z kamienia, może pomieścić 6000 widzów. Od 1984 roku jest siedziba muzeum, w której można zobaczyć wystawę dwóch największych rodzin torreadorów: Romero i Ordonez.
Opinie uczestników praktyk na temat projektu grupa I
Podczas praktyk w Hiszpanii przełamałam barierę językową i zdobyłam nowe, nietypowe doświadczenie pracując w pięknym miejscu - bibliotece Capuchinos de Espania. Miałam niepowtarzalną okazję pracować przy szesnastowiecznych książkach. Nauczyłam się pracować jako ekonomista w języku hiszpańskim i angielskim,
Poznałam kulturę i architekturę innego kraju na przykład Plac Hiszpański w Sewilli, spróbowałam wielu nowych smaków takich jak, gazpacho czy paella. Przechadzając się po wąskich uliczkach podziwiałam popularne płytki maiolica, które wywarły na mnie ogromne wrażenie. Zwiedziłam portugalskie miasteczko Tavira i hiszpańskie, skalne miasto Ronda. Najtrudniejsze podczas pobytu okazały się dla mnie warunki pogodowe. Szybko jednak zaczęłam żyć rytmem Hiszpanów i przyzwyczaiłam się do panującej po południu sjesty, a każdy dzień był dla mnie ciekawym przeżyciem.
Aleksandra Olszak 3 ATE
Na praktykach w Hiszpanii poznałam codzienne życie Hiszpanów- to co robią na co dzień, czym i kim się otaczają oraz jacy są. Jako przyszły technik obsługi turystycznej nauczyłam się podczas praktyk jak szybciej i sprawniej poruszać się po zagranicznym rynku turystycznym. Odwiedziłam wiele wspaniałych miejsc, które będę bardzo mile wspominać. Zawarłam tutaj wiele przyjaźni, które- mam nadzieję-zostaną na lata :)Praktyki w Hiszpanii to wspaniała przygoda, którą chętnie bym powtórzyła!
Ola Gapys 3 ATT
Wyjazd na praktyki do Hiszpanii był spełnieniem moich marzeń. Zdobyłam tam nowe doświadczenia zawodowe, językowe, kulturowe. Poznałam zagraniczny rynek pracy -pracowałam w Brico Depot. Moim zadaniem było sprawdzanie towarów pod kątem jakościowym i ilościowym, a także transportowanie ich na teren sklepu. Były także wycieczki, dzięki którym mogłam zwiedzić dotąd nieznane mi miejsca. Atmosfera, ludzie i warunki pobytu -wszystko było fantastyczne! Praktyki dały mi wiele możliwości, które wykorzystam w przyszłości oraz pogląd na zawód, który bym chciała wykonywać za parę lat. Jestem szczęśliwa, że miałam szansę wziąć udział w tym projekcie. Wspomnienia i doświadczenia zostaną ze mną na zawsze!
Emilia Brzozowska 3 ATP
Czułem ogromną ekscytację wyjeżdżając pierwszy raz za granicę. W Sewilli, mieście w którym przebywałem podczas projektu praktyk, podobało mi się najbardziej. Ośrodki kultury takie jak kaplice, czy pomniki zapierały mi dech w piersiach. Cały harmonogram zajęć projektowych pozwolił mi na dokładne zwiedzenie wszystkich najważniejszych miejsc godnych do zobaczenia. Projekt " Z ukończonym stażem w lepszą przyszłość " na pewno nie będzie przeze mnie zapomniany.
Hubert Pieniążek 3 ATE
SPRAWOZDANIE PO ODBYTEJ MOBILNOŚCI GRUPA II
Cześć! Jesteśmy uczniami Zespołu Szkół Ekonomiczno- Turystyczno- Hotelarskich w Łodzi. Jako praktykanci kształcący się w zawodzie technik hotelarstwa oraz technik ekonomista, wyjechaliśmy na praktyki zawodowe do Sevilli w Hiszpanii. Przed wyjazdem szkoła przygotowała nas z zakresu wiedzy o kulturze hiszpańskiej, zajęć pedagogicznych, nauki języka angielskiego i podstaw języka hiszpańskiego w celu porozumiewania się w miejscu praktyk. Nasz wyjazd odbywał się w terminie 06.06.-20.06.2021 r.
Opiekunami praktyk były: p. prof. Monika Błaszczyk- nauczyciel przedmiotów zawodowych, p. prof. Joanna Hincz- nauczyciel języka angielskiego.
Podczas pobytu w Hiszpanii oprócz praktyk u zagranicznych pracodawców, zostały zorganizowane dla nas różne atrakcje m.in. wycieczka do Matalascañas i Rondy. Zwiedziliśmy najciekawsze atrakcje Sevilli: Zamek Alcazar, Plac Hiszpański, Katedrę oraz Giraldę. Piękne parki i stare miasto z jego niepowtarzalnym klimatem! Mieliśmy okazję poznać elementy kultury Hiszpanii np. na wieczorze paelli czy Flamenco.
Miejsca praktyk technika hotelarstwa:
- Hotel Los Seises by Fontecruz
- Restaurante Ignacio Vidal
- Restaurante Ignacio Vidal
- Restaurante Ignacio Vidal
- Sevilla Dream Hostel
- Euromind Projects S.L.
- Hotel Boutique Casa de Colon
- Taberna Alambique
Praktyki w dziale housekeepingu: Część hotelarzy odbywała praktyki w dziale housekeepingu w obiektach Euromind, hotelach oraz hostelach. Do naszych obowiązków należało sprzątanie jednostek mieszkalnych wraz z łazienkami, a także części wspólnych obiektów. Oprócz tego zajmowaliśmy się także zmywaniem naczyń oraz polerowaniem sztućców.
Praktyki w dziale gastronomicznym : Tutaj kształciliśmy swoje umiejętności w zakresie obsługi gości w restauracjach, hotelach oraz motelach. Do naszych obowiązków należało serwowanie dań oraz napojów gościom, sprzątanie sali konsumenckiej oraz polerowanie sztućców. Poznaliśmy specyfikę pracy z zagranicznym gościem i nabyliśmy kompetencje porozumiewania się w języku obcym.
Dwie ekonomistki pracowały w dziale administracji. Do ich zadań należało wypełnianie faktur, archiwizacja i segregacja dokumentów firmy oraz wpisywanie danych do formularza EXCELA. Praca wymagająca skupienia i dobrej organizacji pracy.
Miejsca praktyk technika ekonomisty:
- Educademia S.C.
- Brico Depot Sevilla Sur
Praktyki, które odbywaliśmy w Hiszpanii nie tylko nauczyły nas specyfiki pracy w danym zawodzie, ale doświadczyliśmy jak wygląda życie, kultura i obyczaje w innym kraju. Zyskaliśmy nowe przyjaźnie nie tylko między naszą grupą, ale również z osobami innej narodowości. Mogliśmy podszkolić języki obce podczas rozmowy z pracodawcą, w sklepie czy w restauracji. Przełamywaliśmy własne lęki i pokonywaliśmy bariery.
Odwiedzaliśmy wiele pięknych miejsc takich jak Alcazar, Plac Hiszpański, Ronda czy Matalascanas.
Zdobyliśmy dokumenty potwierdzające nasze osiągnięcia zawodowe.
Jednogłośnie uważamy, iż każdy powinien skorzystać z możliwości odbycia praktyk zagranicznych. Jest to niesamowita przygoda, która z pewnością zapisze się w pamięci.
Na załączonym filmiku przedstawiamy zdjęcia z naszych przygód podczas podróży do Sevilli, samych praktyk, zaplanowanych wycieczek, własnego czasu wolnego oraz powrotu do Polski.
Lista Uczestników:
Lewandowski Wojtek, Patrycja Rajewska, Kinga Bielicka, Emilka Stefaniak, Patrycja Sobkowicz, Karolina Banasik, Natalia Sobaniec, Martyna Cindioglu, Sandra Kubis, Marcelina Nowicka, Martyna Chędzel, Patrycja Palimąka, Katarzyna Nowak, Agata Iskra, Ania Fisiak, Klaudia Kapka, Dawid Zawiśniewski, Kuba Gosławski, Katarzyna Pietrzak, Klaudia Zielińska.
UMIEJĘTNOŚCI ZAWODOWE TECHNIKA HOTELARSTWA
UMIEJĘTNOŚCI ZAWODOWE TECHNIKA EKONOMISTY
UMIEJĘTNOŚCI ZAWODOWE TECHNIKA HOTELARSTWA
W DZIALE HOUSEKEEPING’U:
- sprzątanie jednostek mieszkalnych wraz z łazienkami, a także części wspólnych obiektów
- zmywanie naczyń oraz polerowanie sztućców
- uzupełnianie mini baru w pokoju
- kontrolowanie jakości wykonanego sprzątania
- nabycie kompetencji komunikowania się w języku obcym
W DZIALE GASTRONOMICZNYM:
- obsługa gości w restauracjach, hotelach oraz motelach
- serwowanie dań oraz napojów gościom
- sprzątanie sali konsumenckiej oraz polerowanie sztućców
- świadczenie pomocy w codziennych czynnościach wykonywanych w barze/bufecie
- poznanie specyfiki pracy z zagranicznym gościem
- rozwinięcie kompetencji porozumiewania się w języku obcym
UMIEJĘTNOŚCI ZAWODOWE TECHNIKA EKONOMISTY:
- wypełnianie faktur, archiwizacja i segregacja dokumentów
- wpisywanie danych do formularza Excel
- zarządzanie bazami danych
- wykazywanie się efektywnym zarządzania czasem i skuteczną pracą
- komunikowanie się w zespole międzynarodowym
Fotorelacja z praktyk grupy drugiej
SPRAWOZDANIE PO ODBYTEJ MOBILNOŚCI GRUPA III
Hola
saludos desde la soleada Sevilla
Grupa 19 uczniów klasy III kształcącej się w zawodzie technik obsługi turystycznej
ukończyła praktyki zawodowe w Sevilli w terminie 21.06.2021- 02.07.2021roku.
Opiekunami grupy były: p. prof. Agata Krysiak – Koordynator projektów unijnych
oraz p. prof. Agnieszka Duda – nauczyciel języka angielskiego, przygotowujący młodzież
językowo do odbycia praktyk.
Praktyka wszystkich uczestników grupy III wyglądała nieco inaczej od pozostałych grup,
ze względu na jednego pracodawcę dla wszystkich praktykantów.
Młodzież doświadczyła niesamowitej przygody praktyk pod okiem Pablo Cousinou, wielokrotnie nagradzanego fotografa i profesora na Wydziale Komunikacji Uniwersytetu w Sewilli.Wśród licznych nagród tego utalentowanego artysty można wymienić następujące: Intercampus grant w 2002, nagrody w różnych dziedzinach fotografii: INJUVE (2006), INICIARTE (2006) and Contemporarte (2010, 2013). Jego wystawy zdobią kulturowe centra hiszpańskich oraz meksykańskich miast. Sanlúcar de Barrameda (“Utopia Tempul”, 2015, and “El Muro, sedimentation”, 2007), Seville („El Muro, sedimentation”, 2008, „These four walls” and „Habana Silencios”, 2005) and at the University of Aguascalientes in Mexico („México: de las raíces, de la religión”, 2002). Jako człowiek wielu talentów, od wielu lat współpracuje z naszym partnerem projektu firmą euromind i jest mentorem praktykantów. Z pomocą partnera, stoi na straży prawidłowego przebiegu praktyk pod względem merytorycznym i interpersonalnym. Specjalnie przygotowany program ma umożliwić praktykantom zdobycie profesjonalnej wiedzy na temat wykorzystania fotografii w reklamie czy marketingu. Wraz ze swoim zespołem, krok po kroku objaśniał praktykantom, co zrobić aby sprostać wymaganiom klienta i stworzyć owocną i kreatywną kampanię reklamową. Relacja na temat praktyk jednej z uczestniczek projektu:
Nasze praktyki były wyjątkowe ze względu na pandemię. Pracowaliśmy wszyscy razem w grupach pod okiem naszego Tutora. Mieliśmy za zadanie stworzyć własne agencje DMC (Destination Management Company) od początku do finalnej oferty dla klienta. Musieliśmy wymyślić nazwę i to jaką firmą jesteśmy, czym się zajmujemy. Następnymi rezultatami były; misja, wizja, wartości, strona internetowa, nasze pozycje w firmie i krótkie opisy, ulotki, okładki reklamowe w magazynie, Instagram/blog, storyboard naszego filmu promocyjnego, a na koniec konkretna oferta stworzona na podstawie prawdziwego zapytania ofertowego, które udostępniła nam francuska agencja DMC oraz prezentacja jej i naszej firmy. Oprócz pracy w biurze odbywaliśmy także wycieczki terenowe, rozmawialiśmy z ludźmi z branży, poznawaliśmy atrakcje oraz historię Sevilli a także sami byliśmy przewodnikami. [J. Kudlińska III ATT]
Sewilla to wspaniałe miasto, w którym wszystko jest piękne. Plac Hiszpański z Parkiem Marii Luizy robi niesamowite wrażenie. Ludzie są bardzo mili i pomocni. Staż pokazał mi, jak ciekawie zaprezentować swoją firmę turystyczną, zajęcia na zewnątrz były ciekawsze i wiele się od nich nauczyłam. W szczególności poprzez prezentacje innych firm hiszpańskich poznałam ich specyfikę. Na zajęciach w biurze gdy tworzyliśmy własne DMC nauczyłam się jak stworzyć stronę internetową, zaplanować dobra kampanie promocyjna co bardzo przyda mi się w przyszłości. [M. Jasińska III ATT]
Zacznę od samego miasta, które było przepiękne, dodatkowo wspaniała atmosfera, która panuje w tym kraju, spowodowała iż praktyki przebiegły mi w przyjaznych okolicznościach. Podczas praktyk nauczyłam się przede wszystkim tego, że nie warto się bać i można rozwiązać wszelkie problemy (głównie związane z bariera językową). Ponadto nauczyłam się, jak można założyć DMC (a w tym stronę internetowa oraz narzędzia marketingowe). Dodatkowo nauczyłam się tego, jak wykonywać dużo ciekawsze zdjęcia, które można również wykorzystać do promocji. Z praktyk jestem bardzo zadowolona i cieszę się, że mogłam je odbyć, na pewno przyjechałabym drugi raz. [K. Zuchniak III ATT]
UMIEJĘTNOŚCI ZAWODOWE - STOWRZONE WYBRANE AGENCJE DCM:
- SECRET SEVILLA EVENT (A. Stępień W. Siemiątkowska J. Piasecka)
https://secretsevillaa.wixsite.com/my-site-1
https://www.instagram.com/secret_sevillaa/
- THE GALLO ( M. Budzyńska A. Józwik J. Kudlińska K. Rendzikowska)
- LAS PALMERAS (N. Aleksandrowicz W. Mucha M. Jasińska)
link do prezentacji
link do prezentacji
Przysłowiową „wisienką na torcie” po okresie stażu było oczywiście uroczyste pożegnanie
w Rezydencji Hytasa , z udziałem partnera Projektu firmy Euromind Projects SL p. Manager- Amelią Wójcik oraz Koordynatora opiekującego się wszystkimi trzema grupami mobilności - p. Krzysztofa Podstawka.
Uczniowie otrzymali CERTYFIKATY potwierdzające udział w praktykach oraz INDYWIDUALNE KARTY OCENY EFEKTÓW KSZTAŁCENIA. Podsumowaniem całego dnia była uroczysty poczęstunek w stylu hiszpańskim oraz pamiątkowe zdjęcie.
Fotorelacja - zakończenie stażu - otrzymanie certyfikatów
Młodzież wyniosła z praktyk różnorodne korzyści.
Zdobyła pożądane doświadczenie zawodowe wysoko cenione na krajowym i międzynarodowym rynku pracy. Poszerzyła kompetencje językowe z języka angielskiego i rozwinęła podstawowe z języka hiszpańskiego. Wiedza i doświadczenie w tym zakresie wzmocniły w uczestnikach poczucie własnej wartości. Praktykanci są w stanie pracować indywidualnie lub jako członkowie w środowisku międzynarodowym. Każdy uczestnik projektu wykazał się wielkim zaangażowaniem w przydzielone zadania zawodowe oraz kreatywnością.
Szczególne wyróżnienie -Referencje od pracodawcy- Brico Depot Sevilla Sur, uzyskało 6 praktykantów kształcących się w zawodzie Technik eksploatacji portów i terminali.
W codziennym obcowaniu z pracodawcami, opiekunami oraz uczestnikami, naszych uczniów cechowało poczucie humoru, radość oraz empatia, która widoczna jest na wielu zdjęciach, w prezentacjach oraz filmach.
Doświadczenia osobiste, moc wrażeń i piękno Andaluzji zostaną w pamięci wszystkich na długo!
Za wspaniały i owocny czas praktyk w trudnej Covidowej rzeczywistości, ZSETH w Łodzi dziękuje partnerowi projektu firmie Euromind Projects SL.
Link do grupy I na IG link do prezentacji
Link do grupy II na IG link do prezentacji
Link do grupy III na IG link do prezentacji
Upowszechnianie Projektu Z Ukończonym Stażem W Lepszą Przyszłość Powervet - 2019-1-PL01-KA102-062586
W dniu 27.09.2021 w budynku szkoły przy ulicy Drewnowskiej oraz w dniu 29.09.2021 w budynku szkoły przy ulicy al.1 Maja, odbyły się uroczyste apele upowszechniające rezultaty Projektu „Z UKOŃCZONYM STAŻEM W LEPSZĄ PRZYSZŁOŚĆ” POWERVET - 2019-1-PL01-KA102-062586.
w ramach projektu „Międzynarodowa mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” realizowanego ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+ Sektor Kształcenie i szkolenie zawodowe.
Zgromadzeni uczestnicy Projektu w obecności Dyrektora Szkoły- p. Kamili Niewiadomskiej, Wicedyrektora ZSETH- p. Sylwii Sobińskiej, Kierownika Kształcenia Praktycznego- p. Małgorzaty Karolczak, Koordynatora- p. Ewy Kosiorek-Dynek, opiekunów poszczególnych grup wyjazdowych: p. Anny Krawczyk, p. Moniki Błaszczyk, p. Joanny Hincz, p. Agaty Krysiak, p. Agnieszki Dudy, wybranych przedstawicieli Kadry Pedagogicznej oraz przedstawicieli klas drugich kształcących się we wszystkich zawodach, dzielili się własnym doświadczeniem zawodowym zdobytym u hiszpańskich pracodawców.
W ramach podsumowania przedstawiono relacje trzech grup mobilności - prezentacje multimedialne, film, samodzielnie stworzone projekty DCM (grupa trzecia turyści) odzwierciedlające nabyte umiejętności zawodowe oraz bogaty program kulturowy, który był udziałem stażystów w Sewilli. Uczniowie dzielili się własnymi odczuciami na temat pracodawców, wykonywanych obowiązków zawodowych, jak również udzielali rekomendacji młodszym kolegom na temat udziału w projekcie.
Dyrektor Szkoły – p. Kamila Niewiadomska wymieniając korzyści wynikające z udziału w Projekcie, pogratulowała uczestnikom mobilności i zachęcił młodzież do podejmowania nowych wyzwań.
Podsumowaniem wydarzenia był konkurs na temat znajomości Andaluzji oraz założeń Projektu z wykorzystaniem aplikacji quizizz. Konkurs został przygotowany przez opiekuna grupy I -p. Annę Krawczyk. Największą ilość punktów zdobyły uczennice:
- Ala Stępień
- Wiktoria Siemiątkowska
Gratulujemy!
Podsumowanie Projektu Unijnego „Z ukończonym stażem w lepszą przyszłość” Hotelu DoubleTree by Hilton Łódź
W dniu 12.10.2021 w pięknej scenerii Hotelu DoubleTree by Hilton Łódź odbyło podsumowanie Projektu „Z UKOŃCZONYM STAŻEM W LEPSZĄ PRZYSZŁOŚĆ” POWERVET - 2019-1-PL01-KA102-062586, w ramach projektu „Międzynarodowa mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” realizowanego ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+ Sektor Kształcenie i szkolenie zawodowe.
W uroczystym spotkaniu oprócz Kadry Pedagogicznej Szkoły, wybranych uczestników mobilności udział wzięli licznie zgromadzeni goście.
Wśród nich znaleźli się przedstawiciele łódzkiej oświaty, pracodawców oraz Partner Projektu z Sewilli w Hiszpanii.
Kuratorium Oświaty w Łodzi reprezentowała p. Ewa Sobór - Starszy wizytator w Wydziale Kształcenia Ogólnego i Zawodowego.
Wydział Edukacji - Departament Pracy Edukacji i Kultury Urzędu Miasta Łodzi
Anna Kuś-Kasprzak - Główny Specjalista Oddziału Organizacji Szkół Publicznych.
Hotel DoubleTree By Hilton Łódź reprezentował p. Dominik Chrapek – Wiceprezes Film Hotel Sp. z o.o., General Manager Hotel.
Partnera Projektu reprezentowała p. Amelia Wójcik - Managing Director EuroMind Projects S.L. wraz z p. Carlosem Hoyo de la Torre CEO Grupy euroMind. Goście Ci przyjechali specjalnie na nasze spotkanie.
Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego p. Barbara Kapruziak - Kierownik Ośrodka Doradztwa Zawodowego p. Grażyna Adamiec - Ośrodek Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych I Oddział w Łodzi reprezentowały panie Romana Mierzejewska - Dyrektor Oddziału Michalina Figurska - Koordynator ds. komunikacji społecznej i edukacji.
Port Lotniczy im. Władysława Reymonta w Łodzi reprezentowali p. Monika Kotwas- Kierownik Działu Kadr oraz p. Andrzej Amerski - Fotograf i spotter.
W pierwszej części spotkania Dyrektor szkoły – pani Kamila Niewiadomska złożyła szczególne podziękowania dla gospodarza wydarzenia p. Dominika Chrapka – Wiceprezesa Film Hotel Sp. z o.o., General Manager Hotel.
Podczas spotkania podsumowano efekty zagranicznych praktyk zawodowych.
Dokonano ewaluacji osiągnięć trzech grup mobilności oraz bogatego programu kulturowego. Zaprezentowano efekty współpracy Beneficjenta z Partnerem Projektu
Firmą EuroMind Projects S.L. Goście z Andaluzji zaszczycili nas również krótkim wystąpieniem na temat kończącego się projektu.
Szczególnym uznaniem wśród wszystkich zgromadzonych gości cieszył się program artystyczny, przygotowany przez grupę praktykantów, pod opieką nauczycieli, eksponujący korzyści zagranicznego stażu dla uczniów Zespołu Szkół Ekonomiczno-Turystyczno-Hotelarskich im. Władysława Grabskiego w Łodzi.
W ramach podsumowania przedstawiono relacje trzech grup mobilności - prezentacje multimedialne, film, samodzielnie stworzone projekty DCM (grupa trzecia turyści) odzwierciedlające nabyte umiejętności zawodowe oraz bogaty program kulturowy, który był udziałem stażystów w Sewilli. Uczniowie dzielili się własnymi odczuciami na temat pracodawców, wykonywanych obowiązków zawodowych, jak również udzielali rekomendacji młodszym kolegom na temat udziału w projekcie.
Umiejętności zawodowe uczniów ZSETH [.pdf, 3.45 MB]
Scenariusz_podsumowanie projektu [.pdf, 260.37 kB]
Podsumowanie projektu [.pdf, 1.55 MB]
Upowszechnianie idei mobilności
IFE Politechnika Łódzka
W dniu 25.10.2021 w gmachu Politechniki Łódzkiej na wydziale IFE -Centrum Kształcenia Międzynarodowego, odbyło się spotkanie przedstawicieli Projektu
„ Z UKOŃCZONYM STAŻEM W LEPSZĄ PRZYSZŁOŚĆ”
POWERVET - 2019-1-PL01-KA102-062586, w ramach projektu
„Międzynarodowa mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” realizowanego ze środków PO WER na zasadach Programu Erasmus+Sektor Kształcenie i szkolenie zawodowe,
z p. Adrianną Warkoczewską.
Jako Wiceprzewodnicząca ESN- Erasmus Student Network Polska, zgodziła się podzielić z uczestnikami Projektu swoimi doświadczeniami z mobilności we Francji oraz Niemiec.
Przedstawiła młodzieży założenia organizacji ESN ora możliwości jakie dają studenckiej społeczności studia międzynarodowe na kierunku IFE.
Nasi uczniowie skorzystali z praktycznych rad i wymienili cenne doświadczenia
z pobytu na zagranicznym stażu. Wśród najczęściej wymienianych korzyści
znalazły się:
- doświadczenie zawodowe, poznanie potencjalnego pracodawcy
- poszerzenie kompetencji językowych
- wzrost pewności siebie
- praca w środowisku międzynarodowym
- poznanie innego kręgu kulturowego
- zdobycie dyplomu uczelni międzynarodowej
Praktykanci zostali również oprowadzeni przez Panią Adriannę po gmach budynku, gdzie podziwiali nienagannie wyposażone, nowoczesne sale wykładowe i pracownie do ćwiczeń praktycznych. Zetknęli się też z obecnymi w budynku obcokrajowcami studiującymi na IFE.
Za poświęcony czas i zaangażowanie serdecznie dziękujemy Adriannie Warkoczewskiej - stażyści i Koordynator Projektu.
UPOWSZECHNIANIE